RSS

Atentie la taximetristi

19 iun.

Kép

O alta zi o alta intamplare buclucoasa cu un conducator auto de culoare galbena.
M-am trezit de dimimeata cam tarziu pentru a ajunge la locul de munca si grabit cum eram nu prea aveam de ales, m-am grabit in statia de taxi si am luat mijlocul de transport in comun la dispozitia personala.

In ultima vreme am observat raspandirea taximetristilor cu diferite accente. In New York urci in taxi si te gasest ga la volan se afla un taliban, na noi mai nou urci in taxi si te trezesti ca se afla vre-un sudist venit de prin meleaguri oltenesti.

De asemenea si aximetristul care era sa ma calauzeasca pana la locul de munca avea accent sudist, dar nu aceasta era problema.
Urcand in masina in statia de taxi din Modern ma intreaba in ce directie ma indrept. Am comunicat destinatia Calea Aradului la intersectia cu Borcanul. Am observat ca trage din gura desi era o ruta de la marginea orasului pana in inima orasului.

Suna telefonul cimpanzeului evoluat cu carnet de conducere si ascult cu rabdare cum ii povesteste celui care l-a sunat, pe un limbaj de balta injosita, fara pic de respect ori bun simt:

– Sa vezi fratiuc, am stat 1 ora si 10 minute in statia de taxi si acum am luat pe unu cu o cursa de cacat pana in Calea Aradului de langa Mall… e p** mea sa fac, nu pot sa fac nici un ban azi…

Am asteptat frumos in liniste pana a terminat discutia si atunci aiesit si din mine gorila:

– Auzi, este vre-o problema? De ce nu ai zis de la inceput luam altu si in loc sa te bucuri ca dupa 1 ora si 10minute ti-ai miscat partea dosala din locul ala si sa fii fericit ca nu stai inca 1 ora faci pe suparatu. Asta ar fi una. Iar a doua parte este ca doar nu ai vrut sa zic sa ma duci pana in Paris. Din cate stiu eu pana unde ma duc eu este o ruta destul de lunga si am mers de nenumerate ori pe ruta respectiva si pana acuma nimeni nu mi-a zis nimic. Mai sunt soferi de taxi cu care ma intalnesc dimineata si imi si fac semn sa urc la ei in masina, pentru ca deja ma cunosc.

Si casa ii dau painea imrumutata inapoi cimpanzeului inteligent imbracat la pantalondi de stofa cu camasa scoasa din puloverul crosetat prin anii 1990, asa cum era imbracat Petre Roman al nostru la revolutie, am mai pus cu o lopata.

– Nu ti-a cerut nimeni sa vii in Timisoara si sa faci taxiul daca acolo de unde vii tu faci mai multi bani ducand cu caruta pe Ion si Marie dintr-un sat in alt sat”.


Dupa toate acestea …mucles, un cuvant nu a mai scos. Nu am obiceiul sa fac la nimeni reclamatie pentru ca stiu cat de greu este sa iti gasesti ul loc de munca si nu sunt Pro reclamatii, ca din cauza unora carora nu le place ceva si cred ca toate drepturile se cuvin sa se dea afara o persoana care isi castiga existenta muncind. Deadreptul a fost umilitor si ma tot batea gandul sa ii fac reclamatie, sa se mai curete din jegurile societatii taximetristilor. Din cauza unora ca acestia toti taximetristii sunt catalogati la fel.

Am mai incercat sa dau de acel taximetrist ca sa ii zic doar asa in batjocora sa ma duca pana la colt sa iau o paine si retour sa fie o cursa mai lunga dar cred ca in viata lui nu va mai sta in statia de taxi din Modern. Asta in caz de nu o alta persoana ar fi facut reclamatie si a zburat din meserie.

Asta este…atenti in continuare ca ce fete dubioase, care sa cred soferi de taxi urcati in masina.

 

 
Un comentariu

Scris de pe iunie 19, 2012 în Fără categorie

 

Etichete: , , , , , , , ,

Un răspuns la „Atentie la taximetristi

  1. ionelush

    septembrie 21, 2013 at 8:32 am

    Din cauza ca romanii nu fac reclamatii nu putem ridica standardele de viata din Romania mai sus de nivelul marii…Si ce daca se gaseste greu un loc de munca? Care-i problema daca vreau sa merg cu taxiul 3 kilometri mai incolo?

    Apatia si lipsa de initiativa ne caracterizeaza, precum si mentalitatea gen „las-o ba ca merge asa” si „hai sa facem sa ne fie bine la toti”.

     

Lasă un comentariu